2014/2015 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sylvester en Eveliene - WaarBenJij.nu 2014/2015 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sylvester en Eveliene - WaarBenJij.nu

2014/2015

Blijf op de hoogte en volg Sylvester en Eveliene

15 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Daar zijn we weer, en….

GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL!

We zullen jullie weer even op de hoogte brengen van onze bezigheden in Australië.
Tot aan de kerst hebben wij in verschillende winkelcentrums geld op gehaald voor het goede doel.
Dit is ons aardig goed gelukt waardoor wij zelf ook wat verdiend hebben om onze reis door Australië verder te maken.
In Brisbane zijn wij naar de paarden racebaan geweest. Hier waren de hele dag door meerdere races te zien van verschillende afstanden. Leuk om gezien te hebben en we hadden gelukkig die dag mooi weer.

Kerst:
Iets anders dan in Nederland.
Onze kerstavond hebben wij doorgebracht bij een Australian Outback Show. Deze show begon al vroeg in de avond. Het eten (3 gangen) was namelijk inbegrepen. Tijdens de show, die ging over het leven in Australie, kregen wij te eten en te drinken. Tijdens de show werden paarden, grasmaaiers, koeien, quads, trekkers, koets, honden en andere Australische attributen gebruikt om het verhaal te vertellen.
1ste kerstdag zijn wij naar Surfers Paradise geweest en door de straten gelopen. Hier zijn wij naar de 7d cinema geweest (wel in totaal 6 minuten film) en naar een Hounted house (6 verdiepingen met verschillende soorten horror gebieden) en op het strand gelegen. Wel even een plekje zoeken want hier kiezen de families massaal het strand of park om uitgebreid te gaan eten.
2de kerstdag zijn wij naar Movieworld geweest. We hadden een pas gekocht waar we 3 parken in 3 dagen konden bezoeken. Leuk park maar niet heel groot. Smiddags naar Wet ’n Wild (zwemparadise) gegaan om af te koelen van de zon die die dag erg warm was.
Op beide avonden met kerst even de laptop erbij gepakt om toch de families even te spreken en weer te zien!
Na de kerst nog een dag naar Seaworld geweest. De parken liggen allemaal dichtbij elkaar gelukkig. Leuke dag gehad met ineens weer wat regen.
Na de feestdagen en werkdagen hebben wij de spullen weer gepakt en zijn wij verder gaan rijden richting het zuiden. Sydney met Oud en Nieuw stond namelijk op ons programma.

Halverwege de reis naar Sydney zijn wij gestopt bij Billabong Koala en Zoo. Hier hebben wij verschillende soorten Australische dieren gezien en nog op de foto kunnen gaan met meerdere kangoeroes en ook nog met koala’s. Deze waren heel schattig (zoals eef dat mooi kan zeggen).

Wij hadden 2 dagen een hotel in Sydney geboekt (45 minuten met de trein naar het centrum). Dit omdat er geen campings of andere plekken waren waar wij onze bus neer konden zetten. Niet heel verkeerd 2 dagen in een hotel met badkamer en lekker groot bed en airco.
31 december vroeg op en richting het centrum. Gebieden werden redelijk vroeg dicht gedaan met hekken op de plekken waar je het vuurwerk goed kan zien. Wij hadden een plek gevonden schuin naast de Harbour Bridge. Hier hebben wij vanaf 16.00 uur gezeten en gewacht tot dat er iets ging gebeuren. Om 18.00 uur begon dan ook het spektakel ter voorbereiding op het grote vuurwerk. Grote boten over het water vol met mensen. Om 21:00 uur begon dan het eerste vuurwerk. Voor de kleinere kinderen en families. Daarna was het weer wachten en wachten en vooral aftellen.

00.00 uur Happy New Year!!! Eindelijk was het zover. Vuurwerk in Sydney. En ja zoals de meeste zeggen: Hier moet je zijn geweest als je in Australië bent.
Veel vuurwerk en overal wat te zien. De Harbour Bridge, het Opera House en overal op het water.
Na het vuurwerk gaat hier iedereen massaal de straten weer op richting huis. Ja huis… wij zijn gewend om een feest op te zoeken maar de kroegen in Sydney waren niet echt vol.

Op 1 januari zijn wij nog is terug gegaan naar het centrum om Sydney verder te bekijken en wat dingen te zien omdat de vorige dag alles was afgesloten. Natuurlijk even foto’s gemaakt bij de brug en het Opera House. Bondi Beach bezocht, helaas was het bewolkt waardoor het niet heel druk was.

Gekozen om verder te reizen richting de Blue Mountains omdat Sydney ontzettend duur is en wij Backpackers zijn;)
Bij het bezoeken van de Blue Mountains was het zo mooi en warm weer dat we super mooi uitzicht hadden en we ver konden kijken. De moeite zeker waard!!

Canberra is de volgende stad die wij bezocht hebben. Of zoals de Australiërs het noemen CANberra in plaats van canBErra. Wij leggen de klemtoon net iets verkeerd waardoor we een aantal keren raar werden aangekeken en ze niet snapte waar over we het hadden.
Hele mooie plaats met een mooie War Memorial ( Australian war memorial ). Super groot wat van de buitenkant niet te zien was. Van alles te doen en vooral te zien. Verschillende gedeeltes helemaal ingericht in de verschillende oorlog periodes.
Natuurlijk even het oude en het nieuwe parlements gebouwen bekeken en de Telstra Tower beklommen om zo van boven af Canberra te bekijken.
Van Canberra doorgereden naar Kiama. Hier is een Blowhole. Als de wind daar goed staat klapt het water onder de rotsen en weer terug en komt uit een gat gigantisch veel water omhoog. En natuurlijk stond bij ons de wind verkeerd. Maar de volgende dag zouden we het misschien wel kunnen zien. Na een overnachting, s’morgens vroeg terug en de wind stond redelijk goed. Een aantal keren omhoog het water zien komen.

Hierna een lange reis gemaakt met verschillende stops. Onze bestemming is namelijk Melbourne. Via Cooma (wintersport gebied waar het sneeuw net weg was) en Wodonga, terecht gekomen in Melbourne waar wij ons nu bevinden. Inmiddels al een uitstap gemaakt naar Phillip Island waar wij de dag begonnen met het voeren van pelikanen en een boerderij bekeken hebben. Daar mochten wij een koe melken en konden zien hoe een schaap geschoren werd op de ouderwetse manier, ook stonden er veel oude schuren, huisjes met spullen van vroeger. Op dit eiland hebben we ook een heerlijke chocolade fabriek/museum bezocht/gegeten. Binnenin hebben ze een chocoladeval van 400kg elke 3 minuten. Verder konden we er super veel chocola proberen.. en ja dan ben je uiteindelijk wel een beetje misselijk. Tussendoor nog even het Formule 1 circuit bekeken en op het podium de champagne omhoog gehouden! De echte publiekstrekker op het eiland is de Pinguïns parade. Rond een uur of 9 kwamen er uit de zee gigantisch veel pinguïns in groepen het strand op lopen. De vorige dag waren er maar liefst 1407 pinguïns . Deze zijn allemaal rond de 30 centimeter groot. Heel leuk en cool om te zien.

Als laatste hebben wij bij een park (met uitzicht op de skyline van Melbourne) avond eten gemaakt waar bij we aangekeken werden door kangoeroes zeer dichtbij.

Tot zover ons avontuur!

Groetjes Eveliene en Sylvester
PS: Zodra we weer een keer goed internet hebben proberen we weer wat foto’s erop te plaatsen.

Oja, weet of ken je iemand die naar Australië toe gaat of is, en een super vette campervan zoekt:
www.gumtree.com.au/s-ad/melbourne-cbd/cars-vans-utes/van-mazda-e2000-rego-till-july-2015/1066899858 ;)

• 15 Januari 2015 - 11:00

Coduits:

Hoi jullie hebben heel veel mooie dingen meegemaakt blijf ervan genieten ! Wanneer komen jullie terug ? Gr Co

• 15 Januari 2015 - 11:02

Co Duits :

Jullie natuurlijk ook nog gelukkig 2015 toegewenst

• 15 Januari 2015 - 14:23

Gerrit Van Der Werf:

Ik lees dat jullie het goed naar je zin hebben. Geniet er van. Ik ben benieuwd naar de foto's

• 31 Januari 2015 - 17:31

Karin En Rosa:

hoi Eveliene ( en vriend!)
    eindelijk je site gevonden en verhalen gelezen en foto's gezien;
    wat hebben jullie veel gedaan en gezien,
    leuk geschreven!!
    jullie hebben dan wel wat regen gehad maar zitten er warmer bij dan wij :)
    ik hoorde van je moeder dat we je in februari al weer tegen kunnen komen in dit kikkerlandje!!
    geniet nog van de " pracht en praal "in Dubai!!
    we zien je weer in of rond de peerdenbak!
    groetjes Rosa en Karin ( en Bink :))