First 2 weeks of Ozzz - Reisverslag uit Townsville, Australië van Sylvester en Eveliene - WaarBenJij.nu First 2 weeks of Ozzz - Reisverslag uit Townsville, Australië van Sylvester en Eveliene - WaarBenJij.nu

First 2 weeks of Ozzz

Blijf op de hoogte en volg Sylvester en Eveliene

17 November 2014 | Australië, Townsville

G’day mate,

Vanuit Australië hier ons eerste bericht.
We zijn nu 2 weken in Ozz. Na een lange vliegreis via Dubai, Kuala Lumpur en Melbourne naar onze eindbestemming Cairns. Van het meest luxe vliegtuig naar een steeds ouder (vooral krapper) model. In Cairns aangekomen waren we moe en uitgeput. Het busje van het hostel die ons zou ophalen zagen we 2 keer voorbij rijden en niet stoppen. Toch maar even weer gebeld en bleek dat hij inderdaad 2 mensen vergeten was… Uiteindelijk veilig aangekomen met een beetje oor pijn (Eef) en een hele dikke enkel (Syl). Na 2 dagen was de enkel gelukkig weer redelijk normaal om alles te ontdekken. We kwamen aan in een redelijk net hostel waar we bijna 4 uur moesten wachten tot dat we op onze kamer terecht konden. Hier kregen wij uiteindelijk een 4 persoonskamer met 2 stapelbedden voor ons alleen. Hier hebben wij 2 nachten lekker boven/onder elkaar geslapen.

Na 2 dagen bijkomen en informatie zelf te hebben gevonden zijn wij verplaatst naar het centrum van Cairns. Daar vandaan op zoek naar een camper/busje en werk, hebben wij nog 4 nachten in Cairns door gebracht in 2 verschillende hostels. Het ene hostel met veel lawaai van dingen die je normaal gesproken niet wilt horen en het andere hostel waar de veringen door het bed heen kwamen. Daarnaast waren beide qua schoonheid niet te vergelijken met de eerste. In Cairns hebben we nog een Rainforest walk gedaan die wij in ons pakket hadden zitten. Deze hebben wij zelf maar gelopen omdat de groep vol zat waar we eigenlijk mee zouden gaan. Op maandag 10 november afspraak met William voor de aankoop van onze campervan waar we inmiddels in overnachten en ons verplaatsen. Dit was nog even een gedoe met betrekking tot plaats van overdracht. Wel hebben wij de bus in Cairns laten checken. Dit heeft ons een wandeling bezorgd van 2 uur op de slippers in de hete zon van 30 graden.
Bij de check kwamen wat dingen naar voren die gemaakt moesten worden hierdoor hadden we een goede onderhandeling qua prijs voor de bus. Helaas konden wij dit niet direct afhandelen waardoor we de camper in Townsville moesten ophalen omdat de verkopers in Townsville werken en wonen. Dit was nog even 6 uur met de Greyhoundbus naar het zuiden. Zo gezegd zo gedaan. Volgende dag vroeg vertrokken richting Townsville voor de overdracht.

Op 12 november hebben we dan uiteindelijk ons eerste "huis" gekocht samen!
Die avond eerst nog even langs de dokter geweest voor Eef haar oren, keel en pijn tussen de ribben. Antibiotica gehaald bij de avond apotheek voor de ontsteking in keel en oren. De pijn tussen de ribben was nog een raadsel. Hiervoor moesten we de dag daarna terug komen voor een bloedtest en een scan. Na deze rit hebben we onze eerste nacht op een parkeerplaats geslapen wat verboden was.
De nachten tot aan nu (17 november) hebben wij op een camping aan de kust verbleven met stroom en douches aan de rand van Townsville.
Dit omdat er uit de testen tot nu toe niks verkeerds is gebleken. De ontsteking is weinig minder en de pijn tussen de ribben nog steeds het zelfde.
Terug bij de dokter is ons verteld dat er een CT-scan gemaakt moet worden om uit te zoeken waar de pijn vandaan komt. Dit gaan wij aanstaande week regelen waar ook de gebreken aan de bus gemaakt gaan worden.
In de tussen tijd van het heen en weer rijden van arts naar apotheek naar medicare naar garages (6!) en de slaap plaats hebben we wel nieuwe banden onder de auto (wat moest voor de RWC keuring) en het Magnetic Island ontdekt en bekeken doormiddel van een scooter. Mooi eiland met vele mooie verschillende stranden (baaien) en los lopende kangoeroes.

Tot zover onze eerste 2 weken Australië waar we nog niet heel veel hebben kunnen zien door de omstandigheden maar we genieten vol op van het mooie weer en het prachtige landschap.

Groetjes Eef & Syl.

Ps:
- De eerste foto’s moeten jullie niet te jaloers van worden, er komen nog veel mooier foto’s :)
- Maak je niet al te druk om Eef. Alles komt goed!

• 17 November 2014 - 08:52

Gino:

• 17 November 2014 - 10:01

Coduits:

Hoi leuk om te lezen wat jullie ondernemen goed bezig hoor blijven genieten hoor gr Co

• 17 November 2014 - 12:36

Ronald En Jeanette:

Hoi Sylvester en Eveliene,
    Leuk om jullie reisverslag te lezen naast het skypen. En om foto's te zien (met kangeroo's??).
    Nu volhouden en ons achterblijvers wekelijks even van een verslagje voorzien.
    Veel plezier, veel genieten en veel mooi weer.
    Groetjes.

• 17 November 2014 - 16:07

Gerrit Van Der Werf:

Leuk verslag van de 1e 2 weken. Ik hoop dat jullie voor de rest van jullie verblijf meer geluk hebben.
    op de foto's ziet het er goed uit. Veel plezier verder.
    Groeten uit een toch wel kouder wordend Amersfoort.

• 17 November 2014 - 18:32

Alexander Tomassen:

Hoi Eveline Silvester mooie foto's Gr Alex

• 18 November 2014 - 20:09

Erik Van Helden:

hi wat een leuk verslag erg leuk om te lezen,en er mooie foto's

• 24 November 2014 - 09:54

Patricia:

Hi,

Leuk een berichtje van jullie te lezen op de site. Beetje slechte start zo klinkt het, maar als ik zo de foto's zie genieten jullie gelukkig ook :)! Hopelijk is alles weer gauw goed met Eef en kunnen jullie nog meer gaan genieten! En prachtig eerste 'huis' trouwens, ideaal :)!

Groetjes Patricia